Remont zgierskiego dworca znalazł się na półmetku. Po wybudowaniu nowego peronu od strony ulicy Twardej rozebrane zostały dwa perony od strony budynku dworca. Będą one odtworzone, ale już jako wyższe. Przy peronach zainstalowane zostaną wyświetlacze informujące o odjazdach i przyjazdach pociągów, wiaty, ławki i gabloty z rozkładem jazdy. Dzięki zwiększeniu liczby peronów do trzech w Zgierzu będą możliwe przesiadki w różnych kierunkach, także z pociągów dalekobieżnych do aglomeracyjnych. To ważne, bo po oddaniu do użytku tunelu pod Łodzią to właśnie przez Zgierz pojedzie większość pociągów Intercity na północ kraju.
Rozpoczęto też wykopy pod dalszą część przejścia podziemnego. Połączy ono nie tylko wszystkie perony, ale będzie także stanowiło bezpieczne dojście do dzielnicy Krzywie, która do tej pory była odcięta torami od reszty miasta. Mieszkańcy przez wiele lat apelowali do miasta i kolei o stworzenie przejścia.
Równolegle trwa wymiana kolejnych torów na stacji, a także sieci trakcyjnej wraz ze słupami. Wymienione zostaną również urządzenia sterowania ruchem kolejowym i obydwa przylegające do stacji wiadukty - nad ulicą Łódzką prace dobiegają końca, a nad ulicą Długą niedawno zostały rozpoczęte.
Wszystkie prace powinny zakończyć się do połowy przyszłego roku. Zgierski dworzec stanie się nowoczesnym obiektem przystosowanym do obsługi znacznie większej liczby pociągów i pasażerów. Dzięki wymianie torów na wszystkich liniach ze Zgierza skróci się także czas podróży do Łodzi, Kutna i Łowicza.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?